11.10

Wuefista specjalista

Drodzy nauczyciele wychowania fizycznego, dzisiejszy wpis na blogu dedykujemy Wam. To Wy będziecie pierwszymi przewodnikami dzieci po tenisowym świecie, dlatego oferujemy kilka podpowiedzi, aby współpraca z młodymi tenisistami była owocna i ekscytująca.

Nie da się wejść na kort i zacząć poprawnie grać. Zanim zaproponujecie uczniom próbę gry przez siatkę, powinniście sprawić, aby oswoili się z rakietami i piłkami. Istnieje wiele znanych i prostych gier i zabaw, które po odpowiedniej modyfikacji będą dla uczestników przygotowaniem do pierwszych forhendów i bekhendów odgrywanych nad siatką. Do podstawowych form należą berek z rakietą w ręku (goniący niesie na strunach rakiety piłkę) oraz odbijanie piłki tak, aby nie spadła na ziemię. Przy pierwszej zabawie można podwyższać poziom trudności i po jakimś czasie zaproponować berkowi odbijanie piłki. Także drugą ręką, bo rozwój drugiej strony ciała to niepisany obowiązek każdego zawodnika. Drugie ćwiczenie także daje Wam możliwość własnej interpretacji: można wykonywać je na czas (po zakończeniu każdy podaje liczbę odbić) lub zaproponować, aby dopiero co drugie odbicie wykonane zostało tą tamą stroną rakiety. Kolejnym etapem może być próba zagrania piłki do celu – np. tak, aby stojący cztery metry przed dzieckiem trener był w stanie ją złapać. Zabawę można wykonywać w parach, a trener powinien być jednym z jej uczestników. Zajęcia tego rodzaju sprawią, że początkujący tenisiści zaprzyjaźnią się z rakietą i piłką, dowiedzą się ile siły należy użyć, aby piłka odbiła się na daną wysokość lub odległość. Opanowując takie podstawy, każdy kolejny etap poznawania dyscypliny będzie dla nich łatwiejszy.

Wszystko na korcie zaczyna się od pracy nóg. Zanim tenisista odbije piłkę, musi do niej dobiec. Każda forma poprawiająca szybkość i zwinność będzie stanowiła fundament gry. Znając technikę poruszania się po korcie, możecie wprowadzić do zajęć zadania poprawiające właśnie ten element. Tu też warto skorzystać z urozmaiconych form popularnej zabawy w berka i wszelkiego rodzaju wyścigów drużynowych. Pamiętajcie, że poruszanie się po korcie to system małych kroków, a nie susów i podskoków. Przy przygotowywaniu „torów wyścigowych” warto więc użyć wszelkiego rodzaju pachołków i drabinek, które niejako wymuszą odpowiednie poruszanie się.

Pamiętajcie, że poza ćwiczeniami, które wprowadzicie do zajęć, dzieci będą obserwowały Wasze podejście do lekcji. Jeżeli rozpoczniecie trening pełni energii, pasji i szczerej chęci zarażenia maluchów nową dla nich dyscypliną, w połączeniu z całą masą różnorodnych ćwiczeń da to znakomity efekt. Dzieci będą Was naśladować, więc każde ćwiczenie zaprezentujcie z odpowiednią starannością. Bądźcie cierpliwi, bo tenisowe początki do łatwych nie należą. Potrzeba wielu miesięcy, aby „złapać” odpowiednie nawyki i zrozumieć na czym polega i jakiego przygotowania wymaga gra w tenisa. Nie zachęcajcie dzieci do używania siły, chwalcie je za precyzyjne i staranne wykonywanie zadań.

Podczas lekcji tenisa nie może być ani jednej niezagospodarowanej chwili. Umiejętnie przygotowany plan zajęć pozwoli utrzymać koncentrację i zaangażowanie uczestników. Przy tłumaczeniu zasad danego ćwiczenia warto też podkreślić, jaki jest jego cel i jakie będzie miało przełożenie na prawdziwą grę w tenisa. Świadome dziecko będzie lepszym uczniem.

Resztę pozostawiamy Wam. Mając odpowiedni sprzęt, wiedzę i energię do prowadzenia zajęć, staniecie się pierwszymi konsultantami do spraw tenisowych. Wykorzystajcie dany Wam czas, ale nie narzucajcie zawrotnego tempa. Wasi podopieczni mają opanować podstawy poruszania się i odbijania piłki, a w kolejne etapy tenisowego życia wprowadzi ich trener tenisa.

Organizator akcji:

BGŻ BNP PARIBAS

Partner akcji:

PZT

Patroni medialni:

Ustawienia prywatności

Dostostuj ustawienia

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza

Ta strona nie będzie:

  • Określać liczby i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacji o charakterze zbiorczym
  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowania, wypełniania formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym

Ta strona nie będzie:

  • Tworzyć profilu Państwa zainteresowań i dobierać reklam do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarki i urządzenia internetowego

Ta strona będzie:

  • Zapisywać pliki cookie niezbędne do jej funkcjonowania podczas np. żądania dostępu do usług, logowanie, wypełnianie formularza
  • Określać liczbę i źródła odwiedzin, dokonywać pomiarów
  • Ustalać, które treści są najbardziej popularne i jak użytkownik porusza się po stronie
  • Gromadzić informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym
  • Tworzyć profil Państwa zainteresowań i dobierać reklamę do Państwa profilu
  • Identyfikować Państwa przeglądarkę i urządzenie internetowe
Zapisz